Strana SMER-SSD získala v septembri najvačší priestor v televíznom spravodajstve

12.jpeg

V spravodajstve monitorovaných televízií dominoval incident Matovič - Kaliňák. Televízie priniesli verejnosti široké spektrum informácií o kandidátoch.

  • Sledované televízie ponúkli divákom spektrum informácií o kandidujúcich subjektoch, a to ako v podobe pravidelného spravodajského pokrytia, tak aj prostredníctvom iných formátov, a tiež veľkého množstva predvolebných diskusií. Televízie venovali stranám široký spravodajský priestor, priemerne zobrazili 7-10 kandidujúcich subjektov na úrovni aspoň 3% - pri pohľade na spravodajstvo bez oficiálnych predstaviteľov (prezidentka SR a vláda SR) išlo o priestor na úrovni 4%.
  • Okrem kritického nastavenia mnohých médií v online prostredí (budeme mu venovať samostatnú správu) je potrebné vyzdvihnúť prácu novinárov na pokrývaní kampane v televíziách a profesionálnu úroveň viacerých diskusií (budeme im takisto venovať samostatnú správu) s dôrazom na obsah, dôraznú obhajobu demokratických hodnôt a odsúdenie pokusov o zjavné dezinformácie.
  • V televíziách najviac priestoru zo všetkých politických subjektov (politické strany, vláda a jednotlivé ministerstvá, prezidentka, predseda NR SR, Štátna komisia pre voľby) získala vláda - v priemere všetkých televízií to bolo 26,3 (v prvom období, na konci júna, to bolo 27,1%, v druhom, uprostred leta to bolo dokonca 42,2%).
  • V spravodajstve televízií mala najvýraznejší priestor SMER-SSD. Strana získala v priemere 12,5%, jej priestor sa tak v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami takmer zdvojnásobil (v júni bolo strane venovaných v priemere 6,7% - išlo o piatu najzobrazovenejšiu stranu, uprostred leta to bolo v priemere 6,8%, - išlo o druhú najzobrazovanejšiu stranu).
  • V každej z televízií išlo o výrazne kritickú reflexiu, predovšetkým v súvislosti s konfliktom,vrátane fyzického napadnutia lídra hnutia OĽaNO a priatelia Igora Matoviča - najkritickejší obraz mala strana v TV Joj (34% negatívnych vs 2% pozitívnych informácií) a v TV Markíza (29% negatívnych vs 2% pozitívnych informácií).
  • Hoci všeobecne aj naďalej platilo, že Progresívne Slovensko (PS), napriek dlhodobo silným preferenciám, malo v médiách limitované pokrytie (išlo v priemere o piaty najprezentovanejší subjekt v spravodajstve televízií spoločne, predtým siedmy), priestor venovaný strane sa však už takmer zdvojnásobil.   

Celá správa je k dispozícii na webstránke MEMO 98.